Αξιοποίηση του προγραμματιζόμενου ρομπότ Bee-Bot και της πίστας του Κύκλου του Νερού

Οι μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης του σχολείου μας βίωσαν μια μοναδική εμπειρία, κάνοντας τα πρώτα τους βήματα στον προγραμματισμό.

Η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Ελένη Χριστοδούλου με τη βοήθεια της Ουρανίας Βάιου, αξιοποιούν το προγραμματιζόμενο ρομπότ Bee-Bot και της πίστας του Κύκλου του Νερού στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος.

Εισάγονται στο κόσμο της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης με τη χρήση του προγραμματιζόμενου παιχνιδιού Bee-Bot, και μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων αυξανόμενης δυσκολίας αναπτύσσουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων κάνοντας σχεδιασμένες διαδρομές.

Τους δίνεται η δυνατότητα να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, την κριτική τους σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλήματος. Να παίξουν, να ερευνήσουν,  να σκεφτούν, να αποκτήσουν ικανότητες αντίληψης, ανακάλυψης γνώσεων μέσα από τον πειραματισμό.

Αρχικά, τα παιδιά δημιουργούν τρεις ομάδες και κάθε ομάδα έχει τη δική της Μέλισσα ρομπότ, που αντιπροσωπεύει μια σταγόνα νερού. Για να είναι πιο αντιληπτό από τα παιδιά ότι το ρομπότ τους είναι μια σταγόνα νερού, έχει τοποθετηθεί πάνω στο ρομπότ μια σταγόνα φτιαγμένη από χαρτί κάνσον.

Κάθε ομάδα τοποθετεί το ρομπότ Bee-Bot πάνω στην πίστα του Κύκλου του Νερού στο σημείο εκκίνησης που είναι τα Υπόγεια ρεύματα.

Από εκεί δίνουν εντολές στα ρομπότ τους με τα πλήκτρα που βρίσκονται επάνω τους, να κινηθούν με ακρίβεια πάνω στην πίστα προχωρώντας μπροστά κάποια βήματα, πίσω κάποια βήματα, στρίβοντας αριστερά και δεξιά, ώστε να φτάσουν από τα υπόγεια ρεύματα στο ποτάμι, άλλο στη λίμνη και άλλο στη θάλασσα.

Εκεί συνειδητοποιούν ότι ο ήλιος συμβάλλει στην εξάτμιση των σταγόνων και έτσι τα ρομπότ προγραμματίζονται από τα παιδιά να κινηθούν πάνω στην πίστα μέχρι να φτάσουν στα σύννεφα. Το κάθε ρομπότ προγραμματίζεται διαφορετικά από τα μέλη της ομάδας κι έτσι φτάνει σε διαφορετικό σύννεφο.

Στη συνέχεια, κάθε ρομπότ προγραμματίζεται να κινηθεί προς τα σύννεφα και να γίνουν βροχή και χιόνι με τη βοήθεια της συμπύκνωσης.

Κατόπιν οι σταγόνες, με τον προγραμματισμό των παιδιών, καταλήγουν πάλι στη θάλασσα και μπορούν τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν έτσι τον κύκλο του νερού.

Το BeeBot, με την απλή και φιλική προς το παιδί διάταξη του, αποτέλεσε ένα τέλειο σημείο εκκίνησης για τη διδασκαλία του ελέγχου, του προσανατολισμού και της γλώσσας προγραμματισμού για τα μικρά παιδιά του σχολείου μας.

Τα προγραμματιζόμενα παιχνίδια δίνουν μια νέα διάσταση στις δραστηριότητες του σχολείου. Σύγχρονα ερευνητικά δεδομένα υποστηρίζουν την εισαγωγή τους στο καθημερινό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της διδασκαλίας, καθώς έχει διαπιστωθεί ότι συμβάλλουν θετικά στην κατανόηση και εκμάθηση βασικών μαθηματικών εννοιών και προσανατολισμού. Επιπλέον, βελτιώνουν τις ικανότητες χρονικής ακολουθίας και διήγησης μιας ιστορίας των παιδιών.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...