Πρόγραμμα «Κοινωνικές Ιστορίες»

Στο πλαίσιο λειτουργίας της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) στο Σχολείο, πραγματοποιούνται προγράμματα με στόχο της ανάπτυξη της εικόνας του εαυτού, της συνεργασίας, της κατανόησης και διάκρισης των συναισθημάτων.

Το Πρόγραμμα «Κοινωνικές Ιστορίες» έχει ως στόχο την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, καθώς και δεξιοτήτων επικοινωνίας των μαθητών. Μέσα από παιχνίδια εμψύχωσης που πραγματοποιούνται στην σχολική αίθουσα, με τη συνεργασία του εκπαιδευτικού της τάξης, της ψυχολόγου του Σχολείου κ. Ιωάννας Χριστοδουλάκη και της κοινωνικής λειτουργού κ. Αδαμαντίας Στόλη, αντιλαμβανόμαστε πώς είναι ο κόσμος και ποιες οι νόρμες που ισχύουν σε αυτόν. Το πρόγραμμα αυτό βασίζεται στη Θεωρία του Νου και ο στόχος είναι να διερευνήσουμε ποιες εικόνες – ιδέες – κανόνες – σχέσεις  έχουν αναπτύξει οι μαθητές και το κοινωνικό σύστημα μέσα στο οποίο μεγαλώνουν και ζουν.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥ 1

Ο τρόπος που υλοποιείται το πρόγραμμα είναι βιωματικός και συμμετέχουν όλοι οι μαθητές. Δίνεται έμφαση στις δεξιότητες διαλόγου, ίσων ευκαιριών για συμμετοχή στις δράσεις και σεβασμού στον άλλον. Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με καθημερινές ιστορίες από τη ζωή στο σχολείο, στη γειτονιά και στην οικογένεια με τη χρήση οπτικών ερεθισμάτων – καρτών. Παράλληλα, μιλάμε για τα συναισθήματα και τον εαυτό μας, τα ζωγραφίζουμε και παίζουμε με αυτά.

Ο εκπαιδευτικός της τάξης

Χριστοδουλάκη Ιωάννα, ψυχολόγος

Στόλη Αδαμαντία, κοινωνική λειτουργός

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...