Το σχολείο μας, μια κοινότητα ενδιαφέροντος

Βιωματικά Εργαστήρια με σκοπό την ενίσχυση των μελών της σχολικής μονάδας και τη δημιουργία μιας κοινότητας ενδιαφέροντος, μέσα στην οποία κάθε προσπάθεια είναι αποτέλεσμα συλλογικότητας, ομαδικότητας και συνεργασίας, εμπιστοσύνης και ασφάλειας, μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, ως εύφορο έδαφος για την ανάπτυξη ψυχοκοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων.

Στις βιωματικές ομαδικές δραστηριότητες, οι οποίες είναι απόλυτα συμβατές με τις νέες παιδαγωγικές μεθόδους συμπεριλαμβάνεται το βίωμα μέσω τεχνικών επικοινωνίας και επίλυσης συγκρούσεων.

Οι δραστηριότητες εστιάζουν στους κοινούς άξονες της ανθρωπιστικής ψυχολογίας, στην επικέντρωση της προσοχής στο άτομο και στη βιωματική εμπειρία, με έμφαση στη δυνατότητα επιλογής, στη δημιουργικότητα και την αυτοπραγμάτωση και στην προτεραιότητα του ατόμου να είναι σημαντικό, να το υπολογίζουν και να το αγαπούν. Συμπεριλαμβάνονται σενάρια και σύντομες μελέτες περίπτωσης που προσφέρουν την ευκαιρία διαπραγμάτευσης για τη θετική έκβαση ενός προβλήματος δεδομένου ότι μια «αρνητική» εμπειρία έχει σοβαρές επιπτώσεις σε άτομα αν από τη ζωή τους απουσιάζουν άλλες εσωτερικές ή εξωτερικές πηγές θετικών εμπειριών: σχέσεις, καταστάσεις, δραστηριότητες και ιδιότητες που προσφέρουν ικανοποίηση, χαρά και ευτυχία.

Παιχνίδια αποτελεσματικής επικοινωνίας και εμπιστοσύνης, μη ανταγωνιστικά, βασισμένα στο θετικό βίωμα που προϋποθέτει ένα περιβάλλον ασφαλές, ελεύθερο και πλούσιο σε ερεθίσματα, καθώς και ένα άτομο με πλούσιο ψυχικό κόσμο, με επιθυμίες, ενδιαφέροντα, κίνητρα, δεξιότητες, ικανότητες και γνώσεις. Τα συγκεκριμένα παιχνίδια είναι δομημένα στη δυναμική αλληλεπίδραση σκέψης-συναισθήματος-συμπεριφοράς και προκαλούν την αίσθηση στους συμμετέχοντες ότι είναι μέλη μιας ομάδας ενδιαφέροντος, μέσα στην οποία ο καθένας είναι εξίσου σημαντικός και απαραίτητος για τον άλλον. Καλλιεργούνται δεξιότητες που εξασκούνται μέσα από μια διαδικασία αλληλεπίδρασης, αυτοέκφρασης, ανατροφοδότησης, ενθάρρυνσης.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...