Ο λαχανόκηπος της Β΄ τάξης

Οι μαθητές της Β΄ τάξης του Σχολείου μας, στο πλαίσιο:

α) του εθνικού etwinning project: “Οικο-ήρωες: Καθαρίζουμε – Ανακυκλώνουμε – Δημιουργούμε! “ (Project ID: 172660),

β) του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής Υγείας:

Περπατώ περπατώ εις την φύση,

όταν για την άγρια ζωή μαθαίνω εγώ,

τα σκουπίδια μεταποιώ

και στην πόλη καλλιεργώ,

ώστε υγιεινά να τρώω εγώ“,

γ) του 2ου κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με τίτλο: “Ο σχολικός μας κήπος, πεδίο μάθησης και δημιουργίας” και

δ) του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος

συνέλεξαν συσκευασίες από τρόφιμα (νερό, γάλα, γιαούρτι, τυρί, σαλάτες, μαρμελάδες κτλ.) που χρησιμοποιούσαν καθημερινά, τις τρύπησαν, τις έκοψαν και έσπειραν σε αυτές λαχανικά. Ήταν υπεύθυνοι για τις καλλιεργητικές φροντίδες εργαζόμενοι σε ομάδες.

Με αυτό τον τρόπο είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τα στάδια ανάπτυξης των φυτών, την επίδραση των καιρικών συνθηκών σε αυτά, να μάθουν να αλληλεπιδρούν και να συνεργάζονται. Επίσης, να μάθουν τη σημασία και μεθόδους ανακύκλωσης, μέσω της επαναχρησιμοποίησης αντικειμένων που θα κατέληγαν στα σκουπίδια.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά διδάχθηκαν την υπευθυνότητα, καθώς εκείνα πότιζαν και φρόντιζαν τον κήπο τους. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, είχαν την ευκαιρία να γευθούν τα συγκομιζόμενα φυτά, κάποια από αυτά για πρώτη φορά. Αυτό ήταν μέρος των δράσεων για την υγιεινή διατροφή. Η δράση αυτή συνεχίστηκε και στα σπίτια των μαθητών, όπου καλλιέργησαν και γεύθηκαν λαχανικά που παρήγαγαν με αυτόν τον τρόπο. Στην τάξη παρουσίαζαν την πρόοδο της καλλιέργειάς τους. Έτσι, η σχολική γνώση συνδέθηκε με την εξωσχολική ζωή τους. 

Επιπλέον, σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Αγίου Αντωνίου, οι μαθητές μας σε ρόλο δασκάλου χώρισαν σε ομάδες τα “Νηπιάκια” και τους δίδαξαν τις ανωτέρω διαδικασίες και πώς να δημιουργήσουν και εκείνα τον δικό τους λαχανόκηπο. Μάλιστα, τους δώρισαν τα πρώτα φυτά και αυτοσχέδια επαναχρησιμοποιούμενα γλαστράκια για να ξεκινήσουν.

Με αφορμή την ενασχόληση των παιδιών με τον λαχανόκηπο, καλέσαμε σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο του Αγίου Αντωνίου τον κ. Παναγιώτη Σαϊνατούδη της κοινότητας “Πελίτι“, να τους μιλήσει για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και την καλλιέργεια παραδοσιακών ποικιλιών. Με βιωματικά παιχνίδια και σπέρνοντας παραδοσιακούς σπόρους ντομάτας Σαντορίνης, τα παιδιά έμαθαν ακόμα περισσότερα για τους διάφορους τρόπους σποράς. Η σχετική ανάρτηση του “Πελίτι” βρίσκεται εδώ.

Τέλος, σε συνεργασία με την Κοινότητα Αγίου Αντωνίου, παρέλαβαν καλλωπιστικά φυτά, τα οποία μεταφύτευσαν και φρόντιζαν, ομορφαίνοντας την αυλή του Σχολείου.

Στο παραπάνω πρόγραμμα συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί: Γιώργος Αφθονίδης, Φώτης Καραηλίδης (σχολικός νοσηλευτής), Μαρία Μπαλαούρα και Ιωάννα Ταυρίδου.

Ίσως σας ενδιαφέρουν…