ΣΤ΄ τάξη: Εργαστήρι με τίτλο “Τι μου έφερε το παρελθόν και τι περιμένω από το μέλλον”

Πριν λίγες ημέρες στην ΣΤ΄ τάξη δοκιμάσαμε μια δραστηριότητα που δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να αναγνωρίσουν και να αναδημιουργήσουν τον εαυτό τους. Να μιλήσουν για όλα όσα βίωσαν στο παρελθόν, από τη μία πλευρά και, κατόπιν, να προβάλλουν τον εαυτό τους στο μέλλον και να καταγράψουν φόβους, όνειρα, ελπίδες, φαντασίες.

Τα παιδιά μέσα από τη δραστηριότητα αυτή είχαν τη δυνατότητα να αναστοχαστούν για το παρελθόν και εκείνες τις πλευρές της ζωής τους που ήταν οι πιο σημαντικές για τα ίδια έως σήμερα. Στη συνέχεια, σκέφτηκαν ως προς εκείνα που θεωρούν ότι επιθυμούν να έχουν στο μέλλον, θέτοντας -ίσως- με αυτόν τον τρόπο μερικούς πρώτους στόχους.

  • Τι μου έδωσε το παρελθόν;
  • Για ποια πράγματα είμαι ευγνώμων στη ζωή μου έως τώρα;
  • Τι θέλω να αφήσω πίσω μου;
  • Ποιες είναι οι αναμνήσεις μου;
  • Τι προσδοκώ να έρθει;
  • Πώς νιώθω που μεγαλώνω;
  • Τι επιθυμώ να αποκτήσω; Μόρφωση, χρήματα, φίλους, οικογένεια, υγεία, όρια στις σχέσεις μου με τους άλλους;
  • Τι ονειρεύομαι;
  • Τι θα ήθελα να μου φέρει το μέλλον;

Αυτά ήταν μερικά από τα ερωτήματα με τα οποία καταπιάστηκαν τα παιδιά.

Γιατί χρειάζεται να βοηθάμε τα παιδιά να κατανοήσουν ότι μπορεί να μην έχουν πάντα τη δυνατότητα να ελέγξουν όσα τους συμβαίνουν, αλλά, οπωσδήποτε, η αλλαγή και η ανάπτυξη είναι πάντα δυνατές.

Μια δράση σε μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης από την κ. Άννα Ιωαννίδου, ψυχολόγο και την κ. Κασσάνδρα Παπασταύρου, κοινωνική λειτουργό του Σχολείου μας.

Ίσως σας ενδιαφέρουν…