Δράσεις φιλαναγνωσίας από την Β΄ τάξη

Τη φετινή χρονιά ασχοληθήκαμε ενεργά με τα βιβλία της δανειστικής μας βιβλιοθήκης. Βασικός σκοπός μας ήταν η δημιουργική ενασχόληση με τη λογοτεχνία και, μακροπρόθεσμα, η καλλιέργεια της αγάπης για το διάβασμα.

Η διαδικασία προσέγγισης του βιβλίου μέσα στην τάξη έχει ως εξής: ανάγνωση του βιβλίου δύο φορές στη «Γωνιά του βιβλίου», όπου τα παιδιά είναι καθισμένα όλα σε ένα μεγάλο πάπλωμα.

Στη συνέχεια ακολουθούν δημιουργικές δραστηριότητες ζωγραφικής, δραματοποίησης, μουσικής, δημιουργικής γραφής κτλ. Οι ήρωες των βιβλίων γίνονται φίλοι της τάξης μας. Μιλάμε για αυτούς, τους χρησιμοποιούμε ως παραδείγματα ή ως ευκαιρίες για γέλιο. Επικοινωνούμε με τους συγγραφείς μέσω γραμμάτων ή email. Βρίσκουμε σχετικά video, αφιερώματα κτλ. που εμπλουτίζουν τις γνώσεις μας.

Φέτος αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε παρουσιάσεις για τρία από τα αγαπημένα βιβλία της τάξης μας. Η τάξη είναι χωρισμένη σε τρεις ομάδες και κάθε μία ανέλαβε ένα βιβλίο. Αρχικά, συμπληρώσαμε ένα ερωτηματολόγιο μέσα στην ομάδα με βασικές ερωτήσεις, π.χ. ποια είναι τα βασικά πρόσωπα του βιβλίου, σε ποιες ηλικίες αναφέρεται κτλ. Μετά τα παιδιά εντόπισαν ποιες σελίδες του βιβλίου θα ήθελαν να δείξουν στα παιδιά των άλλων τάξεων. Τέλος, ετοιμάσαμε τις δράσεις μας.

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ 3 1

Κάθε βιβλίο ταίριαζε σε άλλη ηλικία. Στα μικρά παιδάκια της Α΄ τάξης παρουσιάσαμε το «Οχ, χταπόδι, λάθος πόδι» το οποίο τους έκανε να ξεκαρδιστούν στα γέλια. Μετά την ανάγνωση ολόκληρου του βιβλίου, έγινε δραματοποίησή του από τα παιδιά της τάξης που επισκεφτήκαμε.

Στην Γ΄ τάξη παρουσιάσαμε το «Τι τρέχει με τον Μπαντού;». Διαβάσαμε στα παιδιά κάποια κομμάτια του βιβλίου και στη συνέχεια χωριστήκαμε σε ομάδες και ετοιμάσαμε ένα graffiti με τη λέξη ΜΠΟΡΩ, τη βασική λέξη του βιβλίου.

Στην ΣΤ΄ τάξη  παρουσιάσαμε το «Ο Λούλι, το παγόβουνο». Μετά από την περιγραφή του βιβλίου και την ανάγνωση κάποιων σημείων, ζητήσαμε από τα παιδιά να τοποθετήσουν στην υδρόγειο σφαίρα και στον παγκόσμιο χάρτη, τα ονόματα των ζώων που συναντάει ο Λούλι, στη σωστή τοποθεσία. Αυτή ήταν μία απαιτητική εργασία και τα παιδιά τα κατάφεραν θαυμάσια!

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ 1 1
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ 2 1
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ 4 1
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ 6 1
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ 8 1
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ 9 1

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...